Pereiti prie pagrindinio turinio
  • Pradžia
  • Naujienos
  • Bendruomenė
    • Maldos grupės
      • Dievo Motinos komandos
      • Gyvasis Rožinis
      • Jaunimo maldos grupė
      • Motinos maldoje
      • Užtarimo malda
      • Vyrų maldos grupė
    • Tarnystės
      • Caritas
      • Lektoriai
      • Choras
      • Šlovinimas giesme
      • Mišių patarnautojai
      • Bažnyčios puošimas
      • Procesija
    • Augimas
      • Malonė ir Gyvenimas
      • Dvasinės pratybos
  • Bažnyčia
    • Mišios ir pamaldos
    • Liturgija
      • Krikštas
      • Išpažintis
      • Mišios
      • Laidotuvės
    • Bažnyčios istorija
    • Architektūra
    • Dailė
    • Teofilius Matulionis
    • Parama Bažnyčiai
  • Dvasiniai skaitymai
    • Adventas
    • Advento kelias
    • Kalėdų laikas
    • Eilinis laikas
    • Gavėnia
    • Velykos
    • Ignaciškasis dvasingumas
    • Knygos
    • Bendruomenės liudijimai
  • Galerijos
    • Galerijos 2013-2022 m.
    • Galerijos nuo 2023 m.
  • Kontaktai

Trečias gavėnios sekmadienis, B metai

2024 m. kov. 6 d. 23:31

XVI a. flamandų dailininkas Kventinas Maseisas garsėjo karikatūromis, groteskiškais tapybos darbais ir satyriniais komentarais. Jo paveiksle "Jėzus išvaro prekeivius iš šventyklos" aiškiai matyti karikatūrinis stilius. Kiekvieno šio paveikslo personažo, netgi scenos viduryje nešamo avinėlio, išraiška nepakartojama. Maseisas - ne iš meilikautojų: kai kurie prekeiviai nutapyti beveik groteskiškai. Vis dėlto dailininkas rūpestingai stengiasi išlaikyti jų veidus žmogiškus, tokius, kad galėtume susitapatinti ir juose įžvelgti save.



A group of people sleeping on the bed

Description automatically generated

Paveiksle matyti daug personažų, paminėtų Evangelijos pasakojime. Viduryje - Kristus, vejantis prekeivius virvučių rimbu. Kristaus rimbo smūgius patiria trys iš jų. Vienas, tikriausiai pinigų keitėjas, guli ant žemės, jo stalas apverstas, monetos išbarstytos. Kitas prekeivis mėgina gelbėtis avinėliu nešinas. Tačiau labiausiai groteskinis tas, kuris pavaizduotas kairėje, bandantis pasprukti su savo gėrybėmis po pažasčia. Tolėliau kairėje sceną stebi trys išsiskiriantys vyrai - tikriausiai tai žydų vyresnieji, kurie Evangelijoje pagal Joną ginčijasi su Jėzumi dėl šventyklos. Scenos dešinėje yra dar trys papildomi stebėtojai: vienas labiau panašus į prekeivį, pusiau pasislėpęs už ryšulio, sėdintis žmogus ir šventyklos kekšė, kurią matome profiliu.

Fonas leidžia suprasti, jog čia yra šventykla, bet iš tikrųjų tai menininko laikų, brandžiosios gotikos bažnyčia, tikriausiai - Antverpeno katedra: šiame mieste dailininkas tapė daugiausiai. Panašiai spalvingi personažų drabužiai byloja, kad Maseisas tapė ne I a. Jeruzalės šventykloje, bet jo laikų, XVI a. bažnyčioje susirinkusius žmones. Tai visai nesubtili satyrinė užuomina, kad Bažnyčiai ir tais laikais reikėjo Jėzaus rimbo. Vis dėlto, žvelgiant į kruopščiai nutapytus, labai žmogiškus veidus, tampa aišku, kad ne tik Maseiso laikų žmonėms reikia atgailos ir apsivalymo. Esame kviečiami paveiksle atpažinti save, pamatyti ir sąžiningai pripažinti tas gyvenimo sritis, kur labiausiai reikia apvalymo. Veidų įvairovė siūlo keletą atspirties taškų: parpuolęs žmogus, sprunkantis žmogus, stebintis, besislepiantis, saugiai atsitraukęs - kur šiame paveiksle rasime save?

Parengta pagal Loyola Press




Gavėnia

Dvasiniai skaitymai

  • Adventas
  • Advento kelias
  • Kalėdų laikas
  • Eilinis laikas
  • Gavėnia
  • Velykos
  • Ignaciškasis dvasingumas
  • Knygos
  • Bendruomenės liudijimai
Vievio šv. Onos parapija | 2025