Pereiti prie pagrindinio turinio
  • Pradžia
  • Naujienos
  • Bendruomenė
    • Maldos grupės
      • Dievo Motinos komandos
      • Gyvasis Rožinis
      • Jaunimo maldos grupė
      • Motinos maldoje
      • Užtarimo malda
      • Vyrų maldos grupė
    • Tarnystės
      • Caritas
      • Lektoriai
      • Choras
      • Šlovinimas giesme
      • Mišių patarnautojai
      • Bažnyčios puošimas
      • Procesija
    • Augimas
      • Malonė ir Gyvenimas
      • Dvasinės pratybos
  • Bažnyčia
    • Mišios ir pamaldos
    • Liturgija
      • Krikštas
      • Išpažintis
      • Mišios
      • Laidotuvės
    • Bažnyčios istorija
    • Architektūra
    • Dailė
    • Teofilius Matulionis
    • Parama Bažnyčiai
  • Dvasiniai skaitymai
    • Adventas
    • Advento kelias
    • Kalėdų laikas
    • Eilinis laikas
    • Gavėnia
    • Velykos
    • Ignaciškasis dvasingumas
    • Knygos
    • Bendruomenės liudijimai
  • Galerijos
    • Galerijos 2013-2022 m.
    • Galerijos nuo 2023 m.
  • Kontaktai

Antras gavėnios sekmadienis, B metai

2024 m. vasario 26 d. 00:21

Pažvelgti į Kristaus Atsimainymą šį kartą kviečia Frančeskas Dzukarelis. Jo paveiksle "Peizažas su Kristaus Atsimainymu" yra visi pagrindiniai Evangelijos pasakojimo veikėjai: Petras, barzdotas senolis, kurio simboliniai raktai guli ant žolės priešais, Jonas, jauniausias iš apaštalų tarpo ir Jokūbas, iškėlęs į viršų rankas. Pats Kristus - spindintis debesyje, Jam iš kairės - Mozė, iš dešinės - Elijas: Įstatymo ir pranašų simboliai.


A group of people around each other

Description automatically generated

Veikėjai pasakoja istoriją išraiškingais gestais. Petras - beveik kniūbsčias parpuolęs garbinti. Jokūbas - iškėlęs rankas maldai, o Jonas pamaldžiai nusilenkęs. Dailininkas pateikia tris natūralios žmogaus reakcijos, išgyvenant tokią stulbinamą dieviškumo patirtį, variantus. Jėzaus gestai byloja apie atvirumą, priėmimą, Jis pakilęs. Jėzus, ramus ir spindintis, visas atsiduoda Tėvui. Mozė ir Elijas - stabiliausios figūros šioje scenoje, byloja apie dangiškąją transcendenciją, apie anapusybę, įsiskverbiančią į mūsų tikrovę tikslingai, su pasitikėjimu ir ramybe.

Tarsi norėdamas dar labiau pabrėžti žemės ir Dangaus susitikimą, Dzukarelis daug dėmesio skiria gamtovaizdžiui, kuriame šios figūros išdėstytos. Rūpestingai ir kruopščiai nutapyti medžiai ir augalai, kalvotas peizažas, pastatai ir idiliškas vaizdas tolumoje - visa kartu perteikia žiūrovui gamtos, kaip fono viso sukurtojo pasaulio šventumui, svarbą; gamta taip pat perduoda, byloja apie Dievo buvimą.

Svarbiausia detalė čia yra debesis - įprastas gamtos elementas, kuris šiame paveiksle tampa priemone ir parodyti, ir paslėpti trumpam atsiskleidusį Dangų. Debesis yra sunkus, su patamsėjusiais iš išorės pakraščiais, ir šviesėja centro link. Taip atsiranda erdviškumas, tarsi viduryje būtų vartai, anga, kuri kviečia mus į vis šviesėjančia gelmę. Paprastai debesys atspindi šviesą, bet šitas, dingojasi, pats ją skleidžia arba turi savyje neaprėpiamos šviesos šaltinį, kuris mums skelbia: "Šitas mano mylimasis Sūnus. Klausykite jo!". Sujungiantis Dangų ir žemę Atsimainymas yra visapusė, plati patirtis, kurioje Dievo balsas kreipiasi į žmogaus širdį per visus jos jutimus.

Parengta pagal Loyola Press



Gavėnia

Dvasiniai skaitymai

  • Adventas
  • Advento kelias
  • Kalėdų laikas
  • Eilinis laikas
  • Gavėnia
  • Velykos
  • Ignaciškasis dvasingumas
  • Knygos
  • Bendruomenės liudijimai
Vievio šv. Onos parapija | 2025