Pirmas gavėnios sekmadienis, B metai
Didingos XII a. mozaikos, puošiančios Venecijos Šv. Morkaus baziliką, dalis - ši "Jėzaus gundymo" scena. Visa mozaika puošia cilindrinį skliautą transepto kairėje. Gundymo scena yra tiesiai virš "Jėzaus žengimo į Jeruzalę" scenos.
Aukso fone, kuris vaizduoja Dangaus karalystę, simboliais pasakojama Jėzaus gundymų istorija. Iš kairės į dešinę, vis kartojasi Kristaus ir šėtono figūros. Kaskart svarbiausiu vaizdiniu - duona, šventyklos kupolu bei kalno viršūne su visais pasaulio turtais - atkuriamas vienas iš Kristaus gundymų. Vaizdinį pasakojimą užbaigia angelai, atskubantys tarnauti Kristui, o šėtonas pro jų kojas sprunka žemyn.
Pasakojimas apie gundymą pateikiamas tariant, kad stebėtojas jį žino. Kiekvienas simbolis skirtas padėti jį prisiminti. Tokiu būdu kliaujamasi, kad tikrasis pasakotojas bus žiūrovas, o meno kūrinys kaip priminimą apibendrins svarbiausias vietas. Stebėtoją paverčiantis pasakotoju meno kūrinys kviečia ypatingu būdu: meta iššūkį dalintis Gerąja Naujiena su kitais.
Mozaikoje pasikartojanti Kristaus figūra yra išskirtinė - tai ne žmogus, kuris keturiasdešimt dienų ištvėrė dykumoje tarp laukinių žvėrių, bet Kristus Įstatymo Leidėjas, rankoje laikantis Raštų ritinį, stiprus, tvirtas, vilkintis prakilniu drabužiu. Kristus Įstatymo Leidėjas primena mums, kad kiekvieną kartą Jis įveikia šėtoną remdamasis rašytiniu Žodžiu, Dievo Tiesos atsiskleidimu Raštuose. Kaskart, gundomas maistu, gundomas išmėginti Dievą bei rinktis lengvesnį kelią, Jėzus randa tvirtą pagrindą Dievo Žodyje - šaltinyje, iš kurio Jis kyla ir kuriuo Jis pašauktas būti.
Mums, tikėjimo žmonėms, žvilgsnis į šią Šv. Morkaus bazilikos mozaiką yra proga vėl atrasti tvirtą pagrindą, tapti dar labiau krikščionimis per Žodį ir Sakramentus. Bet mozaika ne tik byloja apie tvirtą pagrindą - ji kviečia tapti pasakotojais, kad šį tvirtą pagrindą per mus surastų ir kiti.
Parengta pagal Loyola Press