Pereiti prie pagrindinio turinio
  • Pradžia
  • Naujienos
  • Bendruomenė
    • Maldos grupės
      • Dievo Motinos komandos
      • Gyvasis Rožinis
      • Jaunimo maldos grupė
      • Motinos maldoje
      • Užtarimo malda
      • Vyrų maldos grupė
    • Tarnystės
      • Caritas
      • Lektoriai
      • Choras
      • Šlovinimas giesme
      • Mišių patarnautojai
      • Bažnyčios puošimas
      • Procesija
    • Augimas
      • Malonė ir Gyvenimas
      • Dvasinės pratybos
  • Bažnyčia
    • Mišios ir pamaldos
    • Liturgija
      • Krikštas
      • Išpažintis
      • Mišios
      • Laidotuvės
    • Bažnyčios istorija
    • Architektūra
    • Dailė
    • Teofilius Matulionis
    • Parama Bažnyčiai
  • Dvasiniai skaitymai
    • Adventas
    • Advento kelias
    • Kalėdų laikas
    • Eilinis laikas
    • Gavėnia
    • Velykos
    • Ignaciškasis dvasingumas
    • Knygos
    • Bendruomenės liudijimai
  • Galerijos
    • Galerijos 2013-2022 m.
    • Galerijos nuo 2023 m.
  • Kontaktai

Penktas gavėnios sekmadienis, A metai

2023 m. kov. 25 d. 20:48

Vengrų dailininko Janoso  Vaszary‘io paveiksle "Lozoriaus prikėlimas" esame kviečiami į sceną, kurioje gyvybei grasina mirtis. Sukrečiamai šiame 1912 metais sukurtame paveiksle kertasi stiliai: žmonių figūros tapytos laikantis bizantiškųjų ikonų tradicijos, o fonas, spalva ir išraiška - labiau šiuolaikiški. Atrodytų, dabar, prieš mūsų akis, atskleidžiama ir gerbiama tradicija, panašiai kaip Evangelijos žinia prisotina, pripildo šią, dabar išgyvenamą dieną.


Vaszary‘is  ne tiek pasakoja, kiek kviečia mus į pačią istorijos esmę, jos šerdį. Užuot dėstęs aplinkybes, dailininkas siūlo tris esmines tikroves, kurias simbolizuoja figūros. Kairėje - verkiančios ir besimeldžiančios moterys - Morta ir Marija; jos dalijasi su mumis sielvartu dėl sergančio brolio, baiminantis jį prarasti. Viduryje - nuogą suglebusį Lozorių prilaiko įspūdinga raudonai vilkinti figūra - mirtis. Lozoriaus kūnas primena nuo kryžiaus nuimto Kristaus kūną. Tai savotiška anti-Pieta, nes kūną laiko ne sielvartaujanti motina, bet triumfuojanti ir įžūli mirtis. Dešinėje įžengia Jėzus su mokiniais, kad ją sustabdytų.

Jėzus, pakėlęs laiminančią ranką, čia pat sustabdo mirtį. Mokiniai žvelgia į Jį nuostabos kupini, o Jėzus žvelgia į mus, ramus ir pasitikintis, pamynęs tariamą mirties triumfą. Kristus kreipiasi į mus, žiūrovus, su amžinąja tiesa: "Aš esu prisikėlimas ir gyvenimas. Kas tiki mane, - nors ir numirtų, bus gyvas".

Įsidėmėtinas šiuolaikiškumo akcentas šiame paveiksle yra fonas. Jis nėra vientisas auksinis, kaip būtų ikonose: čia matome auštantį dangų - dar vieną vykstančio prabudimo ženklą. Evangelijos ištraukoje Jėzus moko vaikščioti dieną, kad nereiktų klupinėti naktį. Auštant dangui, galime tikėtis aiškaus kelio priekyje, tikro kelio, kuris veda į išgelbėjimą ir gyvenimo pilnatvę. Simbolika stipri, nes paties Kristaus kelias netrukus nuves Jį į Jeruzalę, į Golgotą, ant Kryžiaus. Žinant, koks kelias laukia, Jėzaus tikėjimo veiksmas yra didelis padrąsinimas mums drįsti žvelgti į priekį ir pasitikėti Dievu kaip gyvenimo Kūrėju.

Šį, penktąjį gavėnios sekmadienį, galime būti skirtinguose kelio etapuose: raudoti su moterimis savame sielvarte, būti mirties naguose kaip Lozorius, svarstyti apie tikėjimo galią kaip mokiniai arba matyti priekyje laukiantį sunkų kelią. Kristus iš paveikslo atvirai kviečia: "Aš esu Kelias; sekite manimi į gyvenimo pilnatvę".

Parengta pagal Loyola Press

Gavėnia

Dvasiniai skaitymai

  • Adventas
  • Advento kelias
  • Kalėdų laikas
  • Eilinis laikas
  • Gavėnia
  • Velykos
  • Ignaciškasis dvasingumas
  • Knygos
  • Bendruomenės liudijimai
Vievio šv. Onos parapija | 2025