Pereiti prie pagrindinio turinio
  • Pradžia
  • Naujienos
  • Bendruomenė
    • Maldos grupės
      • Dievo Motinos komandos
      • Gyvasis Rožinis
      • Jaunimo maldos grupė
      • Motinos maldoje
      • Užtarimo malda
      • Vyrų maldos grupė
    • Tarnystės
      • Caritas
      • Lektoriai
      • Choras
      • Šlovinimas giesme
      • Mišių patarnautojai
      • Bažnyčios puošimas
      • Procesija
    • Augimas
      • Malonė ir Gyvenimas
      • Dvasinės pratybos
  • Bažnyčia
    • Mišios ir pamaldos
    • Liturgija
      • Krikštas
      • Išpažintis
      • Mišios
      • Laidotuvės
    • Bažnyčios istorija
    • Architektūra
    • Dailė
    • Teofilius Matulionis
    • Parama Bažnyčiai
  • Dvasiniai skaitymai
    • Adventas
    • Advento kelias
    • Kalėdų laikas
    • Eilinis laikas
    • Gavėnia
    • Velykos
    • Ignaciškasis dvasingumas
    • Knygos
    • Bendruomenės liudijimai
  • Galerijos
    • Galerijos 2013-2022 m.
    • Galerijos nuo 2023 m.
  • Kontaktai

Ketvirtas gavėnios sekmadienis, C metai

2022 m. kovo 27 d. 23:32

Rembranto paveikslas "Sūnaus palaidūno sugrįžimas" turbūt yra garsiausias ir žinomiausiais meno kūrinys, vaizduojantis palyginimą apie sūnų palaidūną, kitaip dar - palyginimą apie atleidžiantį tėvą iš Evangelijos pagal Luką. Dailininko gyvenimo pabaigoje tapytame paveiksle ryškus gilus žmogiškas suvokimas ir dvasinė branda. Kūrinys nebyliai kviečia į kontempliaciją.


Palyginime atsiduriame tuo metu, kai jaunėlis sūnus, ką tik grįžęs namo, palaužtas, meldžia atleidimo. Vyresnysis brolis stebi, kaip tėvas jį apkabina. Motiną sunku įžiūrėti: ji stebi sceną iš kairės viršuje. Scenoje dalyvauja dar du žmonės, tikriausiai šeimynykščiai.

Geriausiai įžiūrimi tėvo ir vyresniojo sūnaus veidai: abu gerai apšviesti, abiejų išraiškos sudėtingos. Tėvo veidas - grynas gailestingumas: apimtas švelnumo, jis glaudžia jaunėlį prie savęs. Jo veidas ir tėviškas, ir motiniškas, jis globia, apkabina, guodžia jaunuolį. Tėvas susitelkęs į viena: kaip mylėti šitą palaužtą, žaizdotą, iškankintą žmogų, suklupusį priešais.

Vyresniojo brolio išraiška - tikra psichologinio portreto meistrystės viršūnė. Kaip priešprieša visiškai atviram, save atiduodančiam tėvo glėbiui, vyresnėlis įkūnija uždarumą ir atsargumą. Sunėręs priešais rankas, jis stovi saugiu atstumu nuo jaudinančio tėvo ir brolio apsikabinimo. Mes tikimės pamatyti jį susiraukusį, galbūt išvysti paniekos miną, tačiau vyresniojo sūnaus veide - gilaus liūdesio ir panirimo į save išraiška. Vadinasi, jo žvilgsnis labiau nukreiptas į save nei į žmones priešais. Vyresniojo brolio išraiškoje pastebime sužeistumą ir atgailą, kurie fiziškai atsispindi jaunėlio išvaizdoje. Abu broliai suvokia savo sužeistumą, ir šitas suvokimas į dugną nusviedžia abu. Abiem reikia gydymo: atleidžiančio gailestingumo, kurį teikia tėvas.

Kontempliuojant Rembranto piešinį, pajunti gilia užuojautą vyresniajam broliui. Jis sužeistumo palaužtas, tačiau vis dar stovi atokiai nuo mylinčio glėbio, kuris jį išlaisvintų ir gydytų. Melskime drąsos jam ir sau žengti į tas kviečiančias rankas.

Parengta pagal Loyola Press


Gavėnia

Dvasiniai skaitymai

  • Adventas
  • Advento kelias
  • Kalėdų laikas
  • Eilinis laikas
  • Gavėnia
  • Velykos
  • Ignaciškasis dvasingumas
  • Knygos
  • Bendruomenės liudijimai
Vievio šv. Onos parapija | 2025