Pereiti prie pagrindinio turinio
  • Pradžia
  • Naujienos
  • Bendruomenė
    • Maldos grupės
      • Dievo Motinos komandos
      • Gyvasis Rožinis
      • Jaunimo maldos grupė
      • Motinos maldoje
      • Užtarimo malda
      • Vyrų maldos grupė
    • Tarnystės
      • Caritas
      • Lektoriai
      • Choras
      • Šlovinimas giesme
      • Mišių patarnautojai
      • Bažnyčios puošimas
      • Procesija
    • Augimas
      • Malonė ir Gyvenimas
      • Dvasinės pratybos
  • Bažnyčia
    • Mišios ir pamaldos
    • Liturgija
      • Krikštas
      • Išpažintis
      • Mišios
      • Laidotuvės
    • Bažnyčios istorija
    • Architektūra
    • Dailė
    • Teofilius Matulionis
    • Parama Bažnyčiai
  • Dvasiniai skaitymai
    • Adventas
    • Advento kelias
    • Kalėdų laikas
    • Eilinis laikas
    • Gavėnia
    • Velykos
    • Ignaciškasis dvasingumas
    • Knygos
    • Bendruomenės liudijimai
  • Galerijos
    • Galerijos 2013-2022 m.
    • Galerijos nuo 2023 m.
  • Kontaktai

Antras gavėnios sekmadienis, C metai

2022 m. kovo 13 d. 23:08

Lorenco Loto "Kristaus Atsimainymas" yra centrinis trijų dalių altoriaus paveikslas Santa Maria di Castelnuovobažnyčioje Rekanatyje. Kūrinyje ryški didžiųjų renesanso tapytojų įtaka ir savotiškai užfiksuotas Loto kaip menininko virsmas. Galima įžvelgti renesanso menui būdingas proporcijas ir pusiausvyrą, kurie vėliau užleis vietą manierizmo įmantrumui, pabrėžtinumui, neramioms spalvoms ir įtampai. Šis dailininko virsmas savotiškai atliepia pasakojimui apie Atsimainymą - dangiškos tvarkos ir ramybės akimirką netrukus pakeis įtampa ir neramumai, Kančia, kuri ateis, kai Kristus su mokiniais nusileis nuo kalno viršūnės.


Pusiausvyros ir netvarkos sugretinimą galime stebėti ir paveikslo figūrų išdėstyme. Viršuje matome Jėzų su Moze bei Elijumi greta - trikampė kompozicija, nukreipta dangop: dangaus buvimas pačiame viršuje prasiskverbia Dievo žodžiais: "Šitas mano išrinktasis Sūnus, jo klausykite!" (Lk 9, 35). Sceną nutvieskia iš debesų ir angelų apibrėžto apversto trikampio link Kristaus figūros srūvanti dangiška šviesa.

Priešingai, Petras, Jokūbas ir Jonas sumišai suvirtę tamsiame kalvos šlaite paveikslo apačioje. Jei vaizdas viršuje skleidžia tvarką ir pusiausvyrą, apačioje matyti maišatis ir pairimas. Vis dėlto Lotas išgelbsti tris apaštalus iš visiško chaoso - jis aiškiai tikslingai, nors skirtingai pabrėžia visų trijų galvas, rankas ir kojas. Šis lengvas galvų, rankų ir kojų išryškinimas tikriausiai yra būsimos kančios aliuzija, taip pat ir kojų plovimo scenos, kai Petras paprašys, kad Jėzus visa jam numazgotų. Be to, galva, rankos ir kojos yra mokinystės simbolis: tikėti, tarnauti ir sekti Kristumi visu gyvenimu, visoje mūsų netobuloje, aptemusioje, sumišoje žmogiškoje būtyje.

Kol tebesame šioje sujauktoje ir netobuloje tikrovėje, tik žvilgsnis į Kristų yra aiškus kelias pirmyn. Užuot pasmerkęs tvyrančią sumaištį, Jėzus pilnutinai mus joje pasitinka ir veda, kaip ir mokinius, nuo kalno viršūnės iki pat Kryžiaus. Įžengdamas į mūsų sužeistą tikrovę, Jėzus parodo, kad Kryžius ir visa, kas prie jo veda, yra tikra, tačiau ne mirčiai priklauso paskutinis žodis. Vedami Dievo Kristaus, šiame slėpinyje atrasime viltį ir džiaugsmą.

Parengta pagal Loyola Press


Gavėnia

Dvasiniai skaitymai

  • Adventas
  • Advento kelias
  • Kalėdų laikas
  • Eilinis laikas
  • Gavėnia
  • Velykos
  • Ignaciškasis dvasingumas
  • Knygos
  • Bendruomenės liudijimai
Vievio šv. Onos parapija | 2025